Ruh Sağlığı

Depresyon mu? Selülit mi

Yeni bir araştırmaya göre, kadınların gün içinde bir kaç defa kahve içmeleri, depresyona girmelerine engel olabilir. Araştırmada, günde dört ya da daha fazla kafeinli kahve içen kadınlar, haftalık ortalama bir ya da daha az kahve içen kadınlarla karşılaştırıldı. Sonuç olarak dört ve üzeri fincan kahve içen kadınların klinik olarak depresyona girme ihtimalinin üzde yirmi (%20) oranla azaldığı bulundu.

 

Archives of Internal Medicine’de yayınlanan araştırmaya 50.739 kadın katıldı. Kadınların 1980 – 2004 yılları arasındaki sağlıkları incelendi ve kahve tüketimleri kaydedildi. Bu süreç içerisind 2.600 kadın depresyona girdi ve bu kadınlar ya hiç kahve içmiyorlardır ya da diğerlerine oranla daha az kahve içiyorlardı.

Kahvenin neden böyle bir faydalı etkiye sahip olduğu henüz bilinmiyor fakat araştırmacılara göre, kahvede bulunan kafein maddesi beyin kimyasını değiştiriyor. Araştırmacılar aynı etkiyi kafeinsiz kahvede ya da kafein içeren çay gibi diğer yumuşak içimli içeceklerde bulgulamadılar.

 

Araştırmacılara kahve içip selülitlerinin arttığını söyleyen ve bu nedenle depresyona giren kadınlara ne olacağını sormak gerekiyor =)

KİM PSİKOLOJİ

Kariyer İstihdam Merkezi
Altunizade Mah. Kısıklı Cad. No: 108 Manolya Apt.
Çamlıca İSTANBUL
0216 428 7 546 (0216 HAT P KİM)
bilgi@kimpsikoloji.com
www.kimpsikoloji.com
Gelişmelerden haberdar olmak için lütfen mail grubumuza üye olunuz:

Yorum Yap

Konuşalım

T: +90 216 428 7546
E: bilgi@kimpsikoloji.com